Freedom

Idag är jag ledig! Så om en stund ska jag åka in till stan och fika med min kära vän Gudrun. Och häromdagen fick en banklapp ang. min skatteåterbärning så när jag är inne i stan ska jag även gå till banken och lösa in den. Sedan har jag inget planerat för kvällen. Z ville gå ut, men jag börjar jobba 7 imorgon bitti så det blir nog en lugn hemmakväll för min del.

Igår var jag ute med Z och Linda. Det var, som vanligt, väldigt kul. (Lägger in lite bilder på måndag när Linda har gett mig dom.) Jag har köpt en ny, skitsnygg klänning från stylebystars och den gjorde verkligen sitt jobb. Fick massa ragg igår, haha. Vi drack, dansade och hade jättekul hela natten. Jag behövde en sån kväll efter en jobbig vecka. Jag jobbar som sagt på ett äldreboend eoch det har hänt en hel del där denna veckan. Jag får nog försöka lära mig att inte bli så känslomässigt inblandad för då blir det jobbigt när gamlingarna flyttar/dör. I veckan har två av mina favoritgubbar flyttat, och i förrgår satt jag vak hos en man som dog igår. Och nu i veckan har det varit sista arbetsdagen för många sommarvikarier som jag haft så roligt med. Men men, jag älskar iaf mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0