Work hard for the money

Idag har jag jobbar dubbelt skift. 7:00-21:00. Verkligen hela jävla dagen. Vid lunchtid så gnällde jag och Anna non-stop till varandra om hur trötta vi var och ville gå hem, men när chefen undrade om jag kunde jobba kväll oxå, så sa jag Ja. Jag vet inte varför, men det känns bra. Jag jobbade med 3 roliga personer på kvällen och stämmningen var avslappnad och rolig. Vi bakade kladdkaka och hallonpaj och hade rullstolsrace i korridoren. Det känns bra att ha tjänat lite extra pengar, men något som känns skönare är att jag e ledig imorgon! Skönt som satan att få sova ut efter ett sånt här skift. Så imorgon ska jag träffa Gudrun på dagen och sedan ska jag söka jobb på kvällen. Mitt sommarvikariat går ju ut nu i september, och därefter kommer jag bli timanställd. Och eftersom jag då inte vet hur mycket jag får jobba så vill jag ha ett till jobb.

Nåt jag verkligen vill göra är att jobba utomlands i ca. en månad. Gärna USA. New york och/eller Kalifornien. Så jäkla perfekt. Då e jag borta en hemsk svensk vintermånad men är inte borta tillräckligt länge för att missa massa hemma och längta hem. Så nu ska jag bara hitta hemsidor med sådan information. Vilket verkar vara assvårt för mig att hitta. Men men. Det tar vi imorgon. Nu ska jag kolla på TV och sedan sova. Bonné nuit. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju skönt att kunna tjäna några extra hundralappar, speciellt när man ändå är igång och jobbar! Hade de bett dig jobba på din lediga dag kanske det inte hade varit lika underbara pengar trots allt liksom :P



AP är min historielärare, Anders du vet! Haha och tjejen var en tjej som satt bakom mig och inte trodde på oss andra när vi sa att "akilleshäl" kommer av att Akilles mamma höll honom i hälen när hon doppade honom i nånting och gjorde honom omöjlig att skada.. Hon trodde att Akilles hade en skitstor häl som han snubblade på - för så är det i disneyfilmen Herkules :D



Jag går ju inte i en klass som förut, jag bara tittar ju in på olika klassers kurser :P Läser tex matte med elkillarna i tvåan och svenska med en samhällstrea. Så det är ju olika, men dom som går i åk4 är ju "dom gamla vanliga" haha bara ansikten man känner igen och det är kul såklart!



Haha riktigt långt blev detta men ja ;) haha. Har dud i matte nu, tror du jag klarar det?! tredje gången gillt, för både mig, Angelica och Jessika haha :D

2008-08-26 @ 17:56:45
Postat av: Infatuation

ahaa, Anders! Då vet jag. Men det känns väl skönare att bara gå på vissa kurser och inte vara i en "riktig" klass? lite mer som högskola kanske? ;)

Och klart du klarar det! bara man anstränger sig. Jag försökte ju inte ens, så nu väntar Matte B på konvux... Och har du Dud kommer du klara det lätt! she rocks and rules!

2008-08-26 @ 19:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0