HM + Unicef

Idag när jag handlade på HM så såg jag en lapp i kassan. Där stod det att HM sammarbetar med Unicef nu under jul och man kan Runda upp sitt köp, och de pengarna man rundar upp går till Unicef och man kan då göra en liten insats och hjälpa barn i fattiga länder. Man behöver inte skänka mycket, men här är en liten lista på vad pengarna räcker till:

1,90 kr = Räcker till tre påsar socker-saltlösning som kan rädda livet på ett barn som är uttorkat.

14,50 kr= Räcker till tio doser med poliovaccin, tre doser ger fullgott skydd mot den dödliga sjukdomen (14 spänn kan alltså rädda tre barn)

29 kr= Räcker till en filt i ull som värmer även om den blir blöt.

Jag rundade upp mitt köp med 29 kronor, och jag kommer skänka pengar varje gång jag är på HM nu under den här kampanjen.
Knappt TVÅ KRONOR kan rädda livet på ett uttorkat barn!! Det är ju fan inte klokt. Två kronor är ju ingenting! Det finns inte en människa i det här landet som kan säga att de inte har råd att skänka två kronor.


Kommentarer
Postat av: Karrow

Åh, det ska jag bannemej göra också. Känns bra när man kan hjälpa till! :)

2008-12-06 @ 18:37:06
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
Postat av: Tres

jag rundade upp i helgen =) tycker det är en skitsmart kampanj!

2008-12-08 @ 18:31:15
URL: http://vinterdvala.blogg.se/
Postat av: Tres

ja jag kommer hem till gbg :) ja eller hur! ska bli askul å ses oftare! :)

2008-12-08 @ 19:43:33
URL: http://vinterdvala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0