Första svarta presidenten

Nu har Barack Obara utropats som president!! Klockan är 05:25 och jag har kollat på valvakan en halvtimma nu.
Först visade de Obamas publik, som förstås var överlycklig. De filmade en svart äldre man u publiken som bara grät. Det var ett så fint ögonblick. Den här mannen måste ha levt innan 50-talet när svarta inte ens fick gå i samma skola, åka samma buss som vita personer, eller handla i samma affärer, n har nu sett en svart man bli president i detta landet.
Det här känns så himla bra! Om inte bara för att Obama kommer dra ut trupperna ur irak.
Jag förstår att Mccain varit kandidat. Jag tycker han är bra på flera sätt, och han har verkligen ledarinstinkt, men denna gången höll inte detta. Ha höl ett jättebra tal verkligen, Sarah palin stod bredvid och grinade och hans publik stod och skrek "we want John". Talet var iaf jättebra, och det lär ju visas fler gånger under dagen så alla får se det.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Herregud vilken känsla det måste varit för den äldre mannen.. jag ryser bara jag tänker åp det :P

2008-11-05 @ 09:20:13
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: Tres

det är helt sjukt.. historiskt ögonblick verkligen!! Speciellt för honom.. asså helt sjukt, tänk att ha gått från inga rättigheter till svart president! Underbart!!

2008-11-05 @ 22:26:38
URL: http://vinterdvala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0