Beteenderegler

Jag har jobbar inom restaurangbranchen, inte så länge, men tillräckligt för att ha fått nog av den branchen. Jag har jobbat på restaurang-cafe och på Mcdonalds. Nattskift och dagskift. Den erfarenheten har fått mig att bli ännu mer ödmjuk och förstående för personal som ibland gör fel, för jag vet att det finns idiot-fittkunder som tar ut all möjlig aggression på personal och annat oskyldigt folk.

Här är en lista på hur man inte ska bahandla personalen:

*Knäpp aldrig med finrgarna eller ropa "öh du" om du vill ha hjälp. Jag är inget djur och sånt här får en människa att känna sig som skit. Säg "ursäkta" eller vänta tills jag kommer till dig. Jag HAR sett dig, men har inte alltid tid att ta din beställning direkt.
 
*Säg inte att du vill prata med chefen för minsta lilla. En gång var det en kille som villa prata med chefen för att han inte hade nån ketchup på bordet. Detta är bara störande för alla och chefen lär inte vara på din sida.

*Klaga aldrig till personalen om något är fel/för dyrt. Det är inte jag som tvingat dig hit och du är mer än välkommen att gå nån annanstans.

*Skrik aldrig på personalen. Även detta fast personalen inte gjort nåt fel. Detta hände mig ofta under mina 13 månader på Mcdonalds. Jag var inte otrevlig, utan detta verkade vara folk som haft en dålig dag. Och det är jävligt taskigt att låta det gå ut över mig. Har man inte jobbar på nåt sånt här stlle vet man inte hur trött i hjärnan och helt dödstrött man är hela tiden.

*Slåss inte inne i restaurangen. Detta är tyvärr en vanlig händelse på helgnätter på Mcdonalds. Vakter får kasta ur er och jag får städa.

*Var inte full och odräglig. Gå hem.

*Var inte full och äcklig och ragga på personalen. Gå hem.




Hade jag ägt stället hade jag även kastat ut dig om du följer punkterna.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Herregud, första punkten är så jag.. knäppa med fingrarna.. haha, fast har nog aldrig gjort det mot restaurangfolk (och liknande) tror jag, försöker vara snäll ;)

KNäpper med fingrarna åt mina medmänniskor dock.. haha kom hit! knäppa men lyssna! knäppa :P

2008-11-07 @ 17:23:35
URL: http://ernies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0