Ledig hela morgonen

Nu e jag hemma! Började 6:45 imorse och har jobbat som fan hela dagen. Men allt hårt jobb lönar sig. Och igår började en ny kvinna på mitt jobb. Både igår och idag har hon sagt att hon känner igen mig men vet inte vart hon sett mig. Hon frågade massa saker vart jag bor och om tidigare jobb för att klura ut vart hon känner mig ifrån. På lunchrasten frågade hon vad min mamma hette och klurade då ut att hon tidigare jobbat med min mamma. Så därför kände hon igen mig, för att jag e så lik min mamma. Nu har jag precis ätit, och om en stund ska jag städa och tvätta lite. Jag börjar inte förrän 12:30 imorgon så nu känns det nästan som att jag är ledig.

Just det, i förrgår var jag på bio och såg Patrik 1.5. Den var faktiskt bra och hade en del roliga scener.
Vad ska jag göra i veckan då? Imorgon ska jag till banken innan jobbet och skaffa ett sparkonto. På torsdag måste jag in till stan och köpa födelsedagspresent till mamma och skor. Och imorgon ska jag prata med min chef och försöka sno fler skift. Jobbar inte nåt torsdag-söndag och jag får nästan lite panik... Måste jobba ihop mer pengar. Måste ha pengar med mig till USA. Måse ha pengar till en avskedsfest. Måste jobba mer helger och få mer pengar. Måste sluta bete mig som ett mongo som jobbar jämt och förstör sig psykiska hälsa. Och fysiska. Måste sova. Måste fylla i Au pair papper. Nu. Bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0