Lillebror idag!!!

Herrejävlar!! Jag har fått en lillebror idag! På alla hjärtans dag!!
Hur kul är inte det??

Jag vaknade av att mamma kom in på mitt rum och sa;
-"Nattiiii?
-Ja?
-Jag torr mitt vatten gick nyss, så jag och Abbe åker in till sjukhuset.
-VA?
-Ja, men det är lungt, fortsätt sov så ringer Abbe sen när det börjar hända saker.  Hej då"

A jo, som att jag kunde sova efter det!
Klockan var 6:46 och jag var så jäävla trött efter tidigare dags jobb och behövde varkligen sova. Men efter 10 minuters vridande i sängen gick jag upp för att kolla till min lillasyster som kanppast kunde sova hon heller väl?
Jag går in i rummet och där ligger hon och sover hur lungt och skönt som helst. Jag frågade hur fan hun kunde sova nu, och hon ba; "Varför inte?". "För att mammas vatten har gått och hon e på sjukhuset nu!"
VA?!"
Skrek hon och spärrade upp ögonen. Jag har nog aldrig sett någon se så förvånad ut, haha.

Jag somnade om efter en stund och sov till klockan10. Sedan gick jag upp och åt frukost. 12:53 får jag ett SMS av mammas man där han skrev att det inte var så långt kvar nu, och hon var öppen 8 cm.
Jag gjorde mig iordning och mötte upp lillasyster i stan och så åkte vi till sjukhuset. 14:50 var vi där.
Abbes mamma och systrar var redan i väntrummer när jag och syster kom, och vi skämtade och hittade på förlossningshistorier medan vi väntade. 16:10 kommer mammas man Abbe ut och visar pojken. Han var så lycklig över att bli pappa och han grät så mycket så jag blev alldeles tårögd. Så fint ögonblick! "Titta på hans fingrar" och "Han har sin mammas näsa" var allt han sa innan han grät lite till och gick tillbaka med sin son in i förlossningsrummet. Efter en liten stund gick vi in i förlossningsrummet och grattade mamma och pratade med henne en stund och tittade på våran lillebror.  Han är så fin! Han skrek ingenting utan gnydde bara lite grann, och lät som ett lamm som Abbes syster sa, haha. Sedan åkte vi hem igen så mamma och pojken får sova.
Nu sitter jag här ensam i lägenheten. Imorgon åker jag tillbaka till sjukhuset och gosar!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Tres skickade bild på söttrollet... Guuuudars! Så himla söt.. Grattis till er alla, vilken fantastisk alla hjärtans present :)

2009-02-14 @ 21:52:51
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: Tres

han är världens sötaste bebis!! Bästa allahjärtansdagpresenten nånsin, grattis till lillbrorsan!!! :) :)

2009-02-15 @ 00:15:45
URL: http://vinterdvala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0