Komvux - En rättighet

Jag läste en grej i tidningen som gjorde mig så irriterad!! Det var nån jävla kärring som hade skrivit en insändare om att man bara ska få gå på komvux om man inte fått gå på gymnaiset, och man inte ska gå chansen att läsa upp sina betyg för att man "latat sig på gymnasiet". Den här kvinnan lät så otroligt korkad. Så om jag läste t.ex samhäll på gymnasiet och senare kommer på att jag vill blir naturkunskapslärare, dagisfröken, eller byggnadsarbetare så ska inte jag få läsa upp de kurserna för att jag inte var säker på vad jag ville blir när jag var 15 år och valde gymnasium? Ska man välja inriktning som 15-åring och sedan tvingas stå för det valet hela livet? Näe, jag är så glad att vi är en demokrati, hade den här kvinnan fått bestämma hade hela landet gått under.

Kommentarer
Postat av: Tres

Absolut! Alla hade vart bittra som få å sjukskriva sig osså skulle det inte finnas inkomst till landet! :P

2009-01-19 @ 20:35:20
Postat av: Tres

Absolut! Alla hade vart bittra som få å sjukskriva sig osså skulle det inte finnas inkomst till landet! :P

2009-01-19 @ 20:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0