schwett

Det är så jävla varmt idag! Det var knappt att jag överlevde vägen från jobbet till bussen. Jag är jättegodissugen och statoil ligger precis utanför mitt hem, men jag orkar verkligen inte gå ut. Får vänta tills solen går ner....

ledighet

Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska bli klar. Ska åka runt med henne lite idag till IKEA och lite annat. Jag har ändå inget bättre för mig så kan lika gärna hänga med. Sedan ikväll ska jag ut med Z och Linda. Det ska bli roligt. Blir antagligen Trädgårn eller Respekt. Får jag välja blir det Respekt. Och imorgon ska jag förmodligen shoppa lite. Jag behöver lite saker, och om jag inte får med mig någon får jag väl gå runt själv  : /

Och nu är Sarita i Tunisien! Hon och hennes pojkvän åkte sent igår kväll, och då de åkte ospecifierat visste de inte vart de skulle hamna. Och jag har fortfarande inte fått nåt livstecken ifrån dom... Jag får väl skicka ett sms och kolla om de lever.

Nån som såg transamerica igår? Jag tyckte den var så bra. Felicity Huffman är en så bra skådis.




Måste bl.a. köpa skor

Robbie

jag tänkte bara visa er världens sexigaste man



Hjälpsam syster

Mamma: Men du får dammsuga sen. Du gör aldrig nånting hemma.
Syster: Men jag vill inte.
Jag: Skärp dig. Dammsuga är en sak. Jag gjorde fan allt hemma när mamma var bortrest.
Syster: Nehe, jag gjorde oxå saker!
Jag: Som vadå??
Syster: Jag stöttade dig till det yttersta!

LÖN

Idag blev jag så glad va. Eftersom jag bara jobbade 6 dagar i juni p.g.a student+resa så trodde jag att jag skulle få max 4000 i lön. Men jag fick 5.700! Och eftersom jag sagt upp mig från Mcdonalds fick jag komptids-pengarna och sånt, så sammanlagt fick jag 9500 spänn!! It makes me so happy! Så efter att ha betalt räkningar har jag 8200 kr kvar. It feels so good.


Vem ska med??

I förrgår kom mamma+Abbe hem från Tunisien. Idag åker Sarita och henne spojkvän dit på en veckas semester. Finns det sista minuten resor till turkiet om en vecka åker mamma+Abbe dit. Och jag är så uttråkad att jag dör!! Jag vill oxå göra roliga saker!! Jag bara jobbar och gör inget kul. Känns som att jag slösar bort hela sommaren... Nästa helg ska jag till Ullared med Gudrun. Det är allt jag har planerat. Så sorgligt att jag nästan får ångest. Jag vill göra massa roliga saker! och nåt jag verkligen vill är att gå på festival. Kanske Way out west? Ligger ju i Gbg och allt. Så behöver jag ju inte åka långt.. Och jag har inte tillräckligt många lediga dagar på rad för att ta en sista minuten.....Nåt annat roligt man kan göra?

Mi papi

Wanna cry for you
Would it do any good?
If I rained for you
It would just be water


And the days with you
And the storm's in your hand
And you're down, and you're down
And I can't lift you


I'm powerless to change your world
I'm powerless to stop the hurt


But I'll give you my heart
Give you my shoulder


Wanna run for you
Would it do any good?
If I flew for you
You would still be standing


And it's hard watching
'Cause I'm part of you
And it's hard not to
Not to know what I can do


I'm powerless to change your world
I'm powerless to stop the hurt

I'm trying hard to be your tower of strength
I'm trying hard to bring you back to joy


I'll give you my heart
Give you my shoulder

Men va fan...

Läs det här


Clean

Idag har jag varit så duktig va. Inte nog med att jag varit uppe sedan 5 och jobbat, efter jag kommit hem har jag handlat, lagat mat och gjort jättefint genom att städa hela huset. Varför just idag? Jo, min mamma och hennes man kommer hem ifrån sin resa till Tunisien imorgon så jag tänkte vara duktig och göra stället görfint inför deras hemresa. Jag har t.o.m lagat mat till dom.
Är jag världens bästa dotter eller vad?

Party

Vet ni vad jag vill göra? Gå på en rolig hemmafest. Jag har inte vart på en kul hemmafest sedan vi var hemma hos heidi i April. Jag är ute ganska mycket, men jag vill gå på en kul hemmafest. I want it bad.



För övrigt:
Idag vaknade jag klockan 11 av att det knackade som fan på dörren. Det var Sarita. Hon hade tråkigt och ville ha underhållning. Så vi åkte till ikea och promenerade sedan runt på majorna.

Imorgon börjar jag 7. Men jag vill egentligen inte jobba alls. Damn it.

jag kommer vara trött.

Sleepless

Igår var vi ute. jag, Z, Sara och Sandra. Blev Valand igår igen. Men det är dit vi får gå när vi inte har några pengar då Zas pojkvän jobbar där och släpper in oss gratis. Gratis sprit får vi oxå. Mycket bra. Det var inte så kul där igår...Konstigt folk...Så vid halv 3 tiden bestämde jag och Z att vi skulle till Mc och ta en fika istället. Men så blev det inte. Istället tog vi Zas pojkväns nyckel och drog hem till honom. Sara och Sandra drog vidare till Push där de känner folk, men jag och Z tyckte det var roligare att gå hem och kolla på film. Vi åt lite flingor och kakor och drack kaffe och Oboj. Vid kvart i fem somnade vi båda i soffan och vaknade en halvtimme senare av att hennes pojkvän ringde och sa att han skulle komma hem om en timme. klockan 7 var jag hemma. Runt halv 8 somnade jag. Klockan 12 var jag uppe igen. Tur att jag är ledig imorgon, för då lär jag vara trött.




Dagens tjuvlyssning

En man ~50 ska betala i kassan.
Mannen: Kan jag dra kortet nu?
Kassörskan: Nej, du får vänta lite
Det går en liten stund.
Kassörskan: Så, nu kan du dra.
Mannen: Okej, jag ska bara betala först.


Jag tycker det var kul.

Har du träffat min dotter Anal-Claude´a?

Döper man sin unge till Delfina måste man vara helt körd i huvet. Bajen och Hall´on är två till namn som blivit godkända av nån nazistgubbe som röker alldeles för mycket braj. För några år sedan läste jag om ett par som ville döpa sin son till Bajen men som tur var blev nekade. Men nu är det tydligen helt okej. Its fucked up. Stackars barn! Hur ihjälmobbat kommer inte det barnet bli? Och hur mycket kommer hon/han inte hata sina föräldrar?

Blair witch

Igår kväll kollade jag och Z på Blair witch project. Och mitt upp i all uppbyggd skräck-stämning hör vi en stor duns från hallen. Båda två hoppar till av skräck och tittar på varandra som om vi skulle dö när som helst. Jag tänder lampan och smyger ut i hallen.

Där ser jag brandvarnaren ligga på golvet. Den har alltså ramlat ner och nästan tagit död på både mig och Z. Så jag plockade upp den, skrattade lite och gick tillbaka till TVn.





Disposable teens

Låten jag haft på hjärnan hela dagen. Så jag delar med mig.


Hur låser man?

Nu har de åkt. Kändes lite sorgligt faktiskt.... Reser man bort en vecka känns det bara roligt, men när man är den som blir lämnad hemma känns det inte lika kul.... Men om en stund kommer det säkert bara kännas bra. Snart ska jag laga mat till mig och lillsyrran som jag får ta hand om denna veckan. Eller ja, laga mat till iaf. Hon är ju faktiskt 14 år och klarar sig ganska bra själv :)
Även om mamma verkar tro att vi inte klarar nåt utan henne. Hon har satt en Stor lapp på dörren där det står viktiga saker vi inte får glömma, som "lås dörren, glöm inte spisen på" och andra saker som hon tror att vi glömmer hela tiden. Som om vi helt plötsligt blir två handikappade dampungar så fort hon lämnar hemmet. Men det är ändå gulligt att hon blir så orolig. Sedan visade hon mig vart allt vin och godis finns, hehe. Så i veckan ska jag bjuda hem lite kompisar som får hålla mig och vinet sällskap. 

Semester

Om två timmar åker mamma och Abbe till flygplatsen! De ska åka på semester till Tunisien en vecka. 
Så jag och Emelie ska vara helt själva en vecka. So sweet! Emelie lär ju inte vara hemma så mycket så jag får lite ensamtid. Känns så bra! Ikväll kommer Z hit och inviger ensamveckan med Filmkväll. Måste hitta på nåt den här veckan nu när det inte är nån hemma.... Förslag?

Jag bara undrar...

Vart alla bra killar finns.

Happy

Idag är jag egentligen ledig, men pengakåt som jag är tog jag ett extraskift, så idag jobbar jag 16-21. Inte så hemskt att börja 4 och bara jobba 5 timmar på kvällen, så det känns bra.

Och en lite kul grej; när jag tog studenten i Juni så fick jag ett presentkort laddat med 800 spänn av min moster. Jag har köpt lite grejer och antagit att pengarna är slut. Men nu när jag fick in och kollade saldot såg jag att jag har 146 kronor kvar! Sweet! Så nu innan jag går till jobbet ska jag köpa lite godis och nässpray.

Gothia jävla CP-Cup!

Jag hatar Gothia cup!! Bor man i Göteborg så är det inte alltid så jävla skoj när det kommer flera tusen fotbollshuliganer varje sommar som springer runt och beter sig som djur. T.o.m på spårvagnarna springer de runt och skriker. Som djur. Helt allvarligt. I hate it. Fotboll i all ära men detta är bara sjukt. Och idag när jag skulle till jobbet så var bussen knökfull med små fotbollsspelare så bussen åkte bara förbi mig. KUL. Så jag fick vänta på en annan buss och sedan gå en lång bit till jobbet bara för att Västtrafik aldrig lär sig att sätta in extrabussar! När de vet att flera tusen ungar ska åka buss och att alla vagnar/bussen är överfulla så får de la sätta in extrabussar. Dom förutsäger det lika bra som de gör varje vinter när snön kommer....

Into the wild, girls

Nu ska jag snart åka till Gudrun. Vi ska vara hemma hos henne och se Into the wild, en film som jag velat se länge. Så det ska bli skoj. Lejla åker till Bosnien på tisdag så nu är det sista gången man kan se henne på en månad....
Och på onsdag åker mamma+Abbe till Tunisien för en veckas semester, så då är jag ensam hemma! sweet! Då jag och Z ska infira ensamveckan med movienight på onsdag. Gundrun ska ladda ner Rec och Mamma Mia till mig så vi kan se de filmerna då.

Fisk

Nu när jag duschade hade jag Gyllene tiders "Jag går och fiskar" på hjärnan. Jag har inte hört den låten på typ flera år, men nu dök den upp i duschen.
Snart ska jag tvätta...Och efter det ska jag träffa Gudrun, Lejla och Sarita. men vi vet inte vad vi ska göra. Jag och Gudrun har inga pengar...Vad kan man göra då?...gå och fiska?

Mobilen

Den här mobilen vill jag ha! Nokia E71. I think I´m in love.








Bland annat:

  • 3,2 megapixelkamera med autofokus
  • Komplett QWERTY-tangentbord
  • Turbo-3G (HSDPA), 3G och W-LAN
  • Nokia maps


  • GPS, Internet, Tangentbord så det är lätt att skriva t.ex SMS och mail-liknande grejer. Telefonen säger namnet på den som ringer, och den har en massa andra grymma funktioner. Finns även i "white steel".

    Jag vill ha den! Men den kostar 4000. Och mitt abonnemang på min nuvarande mobil går ut i januari-februari nån gång. Jag kan ju köpa mig ur abonnemanget, men då blir det dyrt. Typ 6000 spänn med telefonen. Så jag tror jag väntar till Januari. Sedan köper jag den nya telefonen med samma abonnemang jag har nu = 1 krona för telefonen och sedan typ 149 kr/mån i 18 månader. Hur bra som helst! Bara det att jag måste vänta ett halvår i så fall....

    Dagens tjuvlyssning

    ICA Malmborgs, Lund

    Två små pojkar ~5 är med sina föräldrar på ICA och står och tjafsar i kassakön om vad de har och inte har.

    Pojke 1: Du har ingen brandbil i alla fall!
    Pojke 2: Nä, men du har ingen Batman!
    Pojke 1 (skriker): Nä, men du har i alla fall ingen bajskorv i dig!!!
    Pojke 2 (ser skamsen ut): Nä... Det har jag ju inte...


    Money

    Nån som behöver barnvakt kanske? eller tantvakt? Jag kan ju sånt nu när jag jobbar på äldreboende och allt. Kanske ska knacka dörr och se om nån gamling behöver lite hjälp?


    Ledig

    Nu  jag hemma efter ett till jobbskift! Men imorgon e jag ledig! Och det känns skönt. Äntligen få sova ut. En dag iaf. Och då ska jag träffa Pantertanterna = Sarita, Gudrun och Ledja. Det e alltid kul. Nu ska jag bara käka nåt Laxgojs Abbe gjort till middag och sedan ska jag ut och träffa Z. Jag e trött som satan men det får gå ändå. Och ikväll ska jag förmodligen bara ligga hemma på soffan, käka godis och kolla på film. I need one of those nights.


     


    Här kommer en till Alanis Morissette-låt. "Giggling again for no reason" är en låt från hennes nya album. Enjoy.

    Im sane but Im overwhelmed

    Jag tänkte bara visa er en av världens coolaste sångerskor. Och här är en av hennes låtar. För er som bor under en sten i en grotta i en skog och inte vet vad den här kvinnan heter så kan jag säga att det är, the one and only, Alanis Morissette.



    Mee so good

    Fastän jag var så trött så åkte jag in och mötte Sarita i stan. Vi köpte en kaffe och sedan följde hon mig hem. Så vi gick från Nisse-Centralen hem till mig i högsbo. Det tycker jag var duktigt.

    Give me all of your money

    Jag skulle vilja ha min lön nu. E så jävla bombat att jag gjort slut på nästan alla mina pengar. Jag la iofs pengarna på bras aker som ajg behövde. Som väskor, skor , smink och kläder. Men nu när det är nästan 2 veckor kvar till lön och jag är pank känns det inte så jävla kul ändå.


    Lejla har fyllt år. Ska träffa henne på lördag. Och jag har inga pengar till present. Jag får antingen avboka, träffa henne och säga att jag glömde presenten hemma/hon får den sen, eller....
    Göra en present. Jag har lim, tops, plåster, vinflaskor, tygbitar, batterier och papper hemma. Kanske kan bygga ihop nåt utav det?

    Sweet P

    Vem fan vill kallas "Sweet P"?
    Jag syftar alltså på en tjej som är med i Project runway. Sweet P.



    Much work and no sleep makes Nathalie go...something....

    Nu e jag hemma från jobbet! Jag jobbade kväll igår och morgon idag så jag har sovit 4 timmar inatt = Ganska trött idag och väldigt trött nu. Men om en halvtimme ska ajg åka in till stan och träffa Sarita. Om jag inte somnar på spårvagnen...
    Jag jobbar kväll imrogon så då kan jag sova till 10 iaf. Det är skönt. Så jobbar jag dag på lrödag. = upp 5. Lite jobbigare. Men det går bra! jag gillar jobbet. Och efter jobbet på lördag ska ajg till Liseberg med Z. Det ska bli riktigt skoj! Bara fan det inte regnar.

    Kväll hela veckan

    Nu jobbar jag kväll hela veckan. Fram tills på söndag jobbar jag 12:30-21:00. Det är faktiskt jobbigt att ha de skiftet en hel vecka. Man får ingen fritid. Blir alldeles för trött på kvällen för att orka göra nåt annat än att se på film, och sedan sover man på morgonen tills det är dags att gå till jobbet. Men på lördag ska jag försöka byta skift så jag får jobba morgon/dag-skift istället, så jag kan gå till Liseberg med Z. Och jag vill till ullared! Det ska göras när lönen kommer. Har inga pengar kvar nu... Och vad mer...
    JO, på onsdag åker mamma+Abbe till Tunisien och är borta en vecka! UNDERBART att få vara ensam hemma! Gonna feel so good. Som Z skulle sagt så "då blir det raj raj!"



    Jag och Tres på studentfesten

    Make over

    Idag hittade jag en hemsida som heter Taaz.com där man kan göra om bilder på sig själv. Man kan göra om allt. Hår, läppar, ögon, etc. Skoj när man inte har nåt bättre för sig. Ska leka där imorgon om jag får tid.


    Good morning my ass

    Häromdagen hade jag en jobbig morgon. Kanske inte låter så jobbig nu, men när det hände 6 på morgonen när jag var astrött så var det inte så kul.
    Jag vaknade halv 6, klädde på mig och fixade mig. Hann inte äta frukost så jag gick hemifrån 5 min tidigare för att köpa nåt på Statoil. Hur bra som helst. Jag kommer in på Statoil och ska betala för en yoghurt och en risifrutti, och får då rabatt så båda varorna blir bara 16 spänn. Feels good. Jag drar mitt kort men då står det "Köp medges ej". Drar kortet igen men samma jävla text kommer upp. Går till pressbyrån men "köp medges ej" kommer även upp där. Väldigt frustrerande när jag vet att jag fick lön dagen före och har pengar på kortet. Så jag tar bussen till Frölunda torg för att ta ut pengar. Jag går in på 7-eleven och frågar tjejen i kassan om det finns någon bankomat i närheten. "Näe....Det finns en vid busshållplasten."
    Alltså 3 meter bort?? Men "inte i närheten?" Aja, jag går till bankomaten där det står att 100-lapparna är slut, så jag måste ta ut en 500-lapp för att köpa en jävla yoghurt. Jag tar ut en 500-lapp och får nästan lust att springa tillbax till Statoil, kasta upp pengarna i ansiktet på killen i kassan och skrika "IN YOUR FACE! Men eftersom jag började om 30 minuter så hann jag inte. Too bad. Jag går in på 7-eleven och köper en yoghurt, risifrutti och en Brämhults Apelsinjuice. Jag kommer till kassan:
    Kassatjej: Öhm, har du mindre växel?
    Jag: Nej, bankomaten hade slut på 100-lappar.
    Kassatjej: Jaha...men jag vet inte om jag har växel på den här.
    Jag: Nähä...men kan du kolla det då?
    Kassatjej: öh...jaa


    Och kolla, hon hade växel. Och jag kunde sedan traska iväg till jobbet och äta min frukost medan vi hade rapportering. Och så kan jag ju tillägga att jag var jätteförkyld och glömde nässprayen hemma, så jag kunde knappt andas på hela dagen. Och så hade jag precis fått mens och vi har vita byxor på oss på jobbet. Danger.


    Saltholmen

    Idag har jag och Sarita varit och solat på Saltholmen. Jag har aldrig vart där förut. Det var okej. Men inte bättre än t.ex Fiskebäck eller Hovås. Bränt mig på axlarna har jag oxå eftersom jag glömde solkrämen hemma. Hur som helst så var det trevligt med en ledig dag i solen.

    Tävling - Nice Price

    Nu är det så att jag är med i en skitbra tävling!

    Priserna är ; Hörlurar från Pikmee, tamponger från Girlstuff, sminkkit från Yves Rocher, väska + portmonnä från IVANAHelsinki, halsband från TINTIN Style, bluepill, detoxplåster och hudkit från Bodystar, djuprengörande olja från Nea of Sweden.




    Tävlingen finns hos Catwalkqueen så gå in där och tävla du med.

    Speedrap

    Såg de här killarna på The voice TV för 1-2 månader sedan.  Killen är helt sjukt grym rappare! Han rappar fortare än någon annan ever. Im deeply impressed. Och låten e skön.





    Afasi & Filthy - Jobb

    Las wedding

    På lördag ska mamma och Abbe ha sin försenade bröllopsfest. Och jag har ingen aning om vad jag ska köpa i present. Någon som har nåt tips?

    RSS 2.0