Vinterkräksjukan...

..Är här!! Herregud. Varenda jävla människa på jobbet är ju sjuk! jag jobbar på äldreboende och mer än hälften av personalen på andra avdelningen är sjuka och nu börjar personalen på min avdelning bli sjuka oxå... Och eftersom det är luftburet blir man sjuk onödigt fort...Räcker att man får ögonkontakt med nån så kräks man som en galning....
Typ varenda boende i hela jävla huset är sjuka eftersom de bor i samma hus... Idag fick 4 personal gå hem, igår gick 3 hem, i måndags 4...och så fortsätter det... Bara på min våning. Vi är underbemannade hela tiden nu.... Men jag har faktiskt aldrig haft vinterkräksjukan, och man kan tyldigen vara immun mot det, så jag tror jag är immun♥♥
Klarar jag mig på jobbet nu utan att bli sjuk så vet jag att jag inte kan få vinterkräksjukan och det gör mig helt galet glad! Helt förjävligt hemskt att ha diarré som vatten samtidigt som man sitter och kräks galla hela dagarna...Fy faan...

Dagens tjuvlyssningar

Mor- eller farförälder står med sitt barnbarn ~5 vid läskkylen. De skojar och skrattar och pratar om vad pojken ska få för dricka.
Tanten: Vad ska vi köpa för dricka då, månntro?
Pojkens muntra leende förbyts till en otroligt ilsken uppsyn.
Pojken (vrålar): Jag vill ha den där drickan, får jag inte den så är du DUM I HUVUDET FÖR ALLTID!
Tanten stirrar chockerat på pojken, tar honom i handen, plockar ner drickan och skyndar mot kassan.



Två killar ~12 har lagt upp tre 50cl-läskflaskor på rullbandet. När kassörskan rullar bandet framåt börjar flaskorna att vingla. Kille 1 lägger handen på dem för att de inte ska tippa omkull.
Kille 2: Vad gör du? Du kan ju inte hålla i dem! Är du är helt jävla dum i huvudet eller?!



Två kvinnor ~35 sitter och berättar gåtor för varandra.
Kvinna 1: Vad är likheten mellan en pannkaka och en elefant?
Kvinna 2: Vet inte?
Kvinna 1: Båda föder levande ungar.
Kvinna 2: Aha, haha!
Det går några minuter.
Tant ~70 (som suttit i sätet bakom och tjuvlyssnat): Jaså, plättar!

Barnvakt

Igår var jag barnvakt. Min gudmor (mammas kusin) skulle ut och jag skulle passa hennes två döttrar som är 8 och 10 år gamla. Vi åt mat och kollade på massa DIsney channel och Körslaget. När det var slut somnade båda barnen och jag kollade på "Nära och Kära". En film med Meryl Streep som var ganska bra. Slutet förstörde lite tycker jag. Sedan lånade jag även med mig "Ps I love you" filmen och boken. Nu har jag sett filmen (Igen, såg den sist jag var där i höstas oxå) och boken ska jag började läsa imorgon. Det är nog min favorit-kärleksfilm. Den och "The other sister" med Juliette Lewis är så jäkla bra! Alla borde se dom...

Friday night

Igår var faktiskt en rolig dag. Eller kväll. Dagen spenderades med städning och tvätt, men på kvällen mötte jag Z i stan. Vi åt först på Jensens Böfhus och sedan åkte vi hem till Sara H för en spelkväll. Vi spelade mest Alias och det spelet är så kul! Jag ska köpa det snart och ha roliga spelkvällar här hemma... Ikväll ska jag hem till min Gudmor och sitta barnvakt åt hennes två döttrar (mina kusiner) som är 8 och 10 år. Det är alltid kul att vara där så det blir lättförtjänta pengar.

Ang hjärntumören

Min faster har alltså fått en hjärntumör. Som tur är så är de flesta hjärntumörer godartade. Hon böjade känna sig dålig för ett tag sen, svimmade och så, och eftersom man känner sin egen kropp bäst så fortsatte hon gå till läkare fast de sa att det inte var något fel på henne. Efter några besök så hittade de en tumör på 5 cm. Nu i veckan ska hon gå på undersökning och kolla upp om den är godartad eller inte. Men läkarna trodde iaf att det satt utanpå hjärnan och är isf "lätt" att ta bort. Och det måste den vara.

Min faster är den mest underbara människan i hela världen! Hon pratar aldrig illa om någon, hon hjälper alla hela tiden och hon var den enda av alla syskonen som tog hand om min farfar tills han dog, åven om hans aldrig vart någon bra pappa till henne. Jag var mycket hos henne när jag var mindre, sov där 1-2 nätter i veckan och hon har alltid varit den bästa ur sin familj. Den här tumören måste vara godartad och den måste vara lätt att ta bort! Jag är så trött på att det alltid händer masa dåliga saker i min familj! När ska Karma ge oss våran del av det goda och roliga? Allt som händer i min släkt är bara hemskheter och masa drama. Den person jag älskade mest dog när jag var 12 och sedan dess har hemskheterna bara fortsatt komma... Jag kommer oroa mig för min faster nu tills jag vet att hon blir bättre, men jag kommer inte skriva nåt mer om det i bloggen förrän dess utan försöka koncentrera mig på bra saker.

Min underbara faster

Min faster har fått en hjärntumör...

Gratis ansiktsmask

Nu sitter jag här med ansiktet insmetat med ananas. Min mamma såg på TV att man får mjuk hud av ananas, så man ska bara gnugga in ansiktet med ananas och låta det sitta på i ca 15 minuter. Så bra att göra masker med sånt man har hemma. Jag läste nån artikel där man gör ansitktsmasker med bl.a avokado, då nu ska jag göra lite gratis ansiktsmasker och spara lite pengar :)

Kattis dröm

haha, jag måste bara berätta om kattis roliga dröm som hon skrev om i sin blogg;

"Inatt drömde jag att Tres och Nattis var modeller och att dom fotograferades på biblioteket! Men så skulle Tres sluta för hon skulle plugga istället <3, så då hade dom avskedsmiddag för henne. På biblioteket. Och sen rakade Tres av sig av sig allt hår för hon var trött på det här idealet, och hennes manager blev skitarg men fotografen gillade det. Men sen slutade hon som sagt."

En historisk dag. Dock inte min vardag...

Fan jag missade Obamas tal och allt idag! Men det lär ju visas mijoner gånger så jag lär nog få se det tills jag kan det utantill... Idag har jag inte gjort så mycket, och det har faktiskt vart skönt. Jag sov till 10, sedan åt jag frukost och kollade på tv. Halv 2 åkte jag och handlade mat och grejer på Frölunda torg. Efter det åkte jag hem till Sarita och träffade henne och Gudrun, efter ca. 2 timmar åkte vi in till en salong Sarita brukar klippa sig på. De hade sån kväll där de ger massa tips, har tävlingar och sånt. Ganska kul. Man fick ju bra tips och så, men de lockade håret på flera tjejer och gjorde samma sak i en timma, så jag och Gudrun satt och drack vin de bjöd på istället :)
Och innan vi skulle gå fick vi en ltien present - Ett jättelitet shampoo, balsam och hårinpackning.
Och nu e jag hemma.

Btw, nån som såg duokumentären på 5an igår kväll?? Helt SJUKT, handlade om en "sexskola" i amsterdam för oskulder. En 26årig kille åkte dit och fick vara där i 4 månader. Först gick han hos en 60-nånting årig kvinna som skulle lära honom om intimitet. De kramades och han fick ta på hennes bröst och så, och detta höll på i ca 3 månader. När han sedan var redo att gå vidare fick han träffa en annan kvinna som han träffade några gånger innan hon tog hans oskuld. Det var ganska äckligt faktiskt... Alla var så konstiga och verkade helt efterblivina, coh sedan gick man se när han hade sex med nån ful tant...uuusch

Komvux - En rättighet

Jag läste en grej i tidningen som gjorde mig så irriterad!! Det var nån jävla kärring som hade skrivit en insändare om att man bara ska få gå på komvux om man inte fått gå på gymnaiset, och man inte ska gå chansen att läsa upp sina betyg för att man "latat sig på gymnasiet". Den här kvinnan lät så otroligt korkad. Så om jag läste t.ex samhäll på gymnasiet och senare kommer på att jag vill blir naturkunskapslärare, dagisfröken, eller byggnadsarbetare så ska inte jag få läsa upp de kurserna för att jag inte var säker på vad jag ville blir när jag var 15 år och valde gymnasium? Ska man välja inriktning som 15-åring och sedan tvingas stå för det valet hela livet? Näe, jag är så glad att vi är en demokrati, hade den här kvinnan fått bestämma hade hela landet gått under.

Roligare vecka

Guud vad jag har jobbat nu... Som tur är har jag iaf roligt på jobbet, men man blir ju ändå trött när man jobbat 9 timmar sex dagar i sträck... Så därför har jag inte orkar blogga, men hade jag haft lite fler läsare så hade man ju blivit lite mer inspirerad att skriva, så det är faktiskt erat fel...

Nu jobbar jag 7-16 imorgon och sedan är jag ledig på tisdag! Det ska bli så skönt..Då ska jag gå med Z och se Benjamin Button på bio! :) Sen blir det party på onsdag, efter det jobbar jag lite till, sedan ska jag ut med Therese, Sara och Z på fredag och göra nåt kul på lördag. Sedan hade jag även velat åka skridskor i veckan...Får göra lite kul grejer nu när jag inte jobbar.

work work

Jag tokjobbar den här veckan! Idag är min enda lediga dag och jag jobbar 8,5 timmar varje dag. Förutom imorgon då jag jobbar 7-21. Alltså 14 timmar med en timmas rast mitt på dagen. Och sedan börjar jag 7 på torsdag...Kommer vara halt död... Men men det känns väl bra att göra nytta iaf...





Btw, nån som råkar ha ett jobb till mig i Frankrike? Jag hade så gärna velat åka dit nån månad och jobba, blir ju ganska dyrt att bara åka dit på semster och bo där så länge...

Lönen rykte på mellandagsrean...

...bara det att jag inte köpte nåt på rea!! Det enda jag köpte på rean var ett fint lila linne från Gina tricot, resten köpte jag till ordinarie pris...
Lite övriga grejer jag köpt, förutom kläder, underkläder, hårgrejer och sånt;
(*Bildkvaliten är så kass för att jag fick ta kort med mobilen för jag inte hittar min jävla kamerasladd)



Min nya älskade väska köpte jag idag på Lindex. Den är så fin och i perfekt storlek för att ha som datorväska.


Jättesnygga skinnhandskar från HM - 298 spänn!


Underbart fina och bekväma stövlar att trösta mina fötter med i vinterslasket


Till vänster ser ni världens snyggaste resefodral- där man kan sa sina kort, papper, pass, pengar och alla handlingar man kan hehöva när man är ute och reser! Jag fick det i julklapp av min mormor som är världens bästa på att köpa julklappar.



Så nu har jag iaf massa nya kläder, hårgrejer och allt möjligt kul så nu ska jag vara ekonomisk ett tag och inte köpa nåt onödigt. Anledningen till att jag behöver bli ekonomisk och spara pengar är p.g.a en grej som eventuellt händer i April - Men jag kan inte säga nåt förrän det är garanterat så tills dess blir det hemligt!

Veckans bästa låt

Ja här har ni utan tvekan den bästa partylåten för tillfället.

Går dock inte att htta nån kod för att lägga upp den här, så ni får länken istället;


http://www.youtube.com/watch?v=8-kHjqchEPE

Kort summering 2008

2008 var ett bra år. Det var nog mitt bästa år hittills.

Några av de bra grejerna som hänt är;
Jag tog studenten
Jag var på en rolig bal
Jag var i Alanya med 3 roliga brudar
Jag fyllde 19 år
Jag skaffade ett nytt roligt jobb
Mamma gifte sig
Mamma blev gravid! (I februari smäller det)
Jag har vart mer lugn och avslappnad än nånsin
Jag träffade massa nya roliga människor


2008 var bra, och jag hoppas 2009 blir minst lika bra! Det jag ska göra om jag inte gjorde 2008 är att jag ska resa mer.

Mina favoritklipp

Detta är mina favoritklipp när det handlar om idoler! Anastacia är med i "French and Sauders" och Robbie Williams gästar "Little Britian", och detta är två av Englands största comeriserier. Enjoy!


 


RSS 2.0