The prayer

                                                    


Lord make me a instrument om your peace

Where there´s hatred let me sow love

Where there´s injury pardon

Where there´s doubt faith

Where there´s despair hope

Where there´s darkness light

And where there´s sadness joy

O devine master grant that I may

not so much seek to be consoled as to console;

to be understood as to understand

To be loved as to love

For it is giving that we receive

it is in pardoning that we are pardoned

And it is in dying that we bord

to eternal life

AMEN



Detta är min favorit"psalm". Den finns som sång, men jag gillar det mer som en dikt. Jag har haft den i min kalender i några år nu och det känns så bra att läsa den när jag inte känner mig på topp. Även om jag inte direkt är jättereligiös så gillar jag den här jättemycket, för den handlar om att finna styrka i sig själv och vara en bra människa. Det är sån jag vill vara.


Kommentarer
Postat av: Karrow

Svar: Ja, man kan sätta ihop det i Paint, fast Photoshop är ju lätt det bästa programmet. :)

http://www.google.se/search?hl=sv&q=picture+collage+tutorial&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

2008-10-26 @ 19:01:25
URL: http://captainkarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0