Valborg

Och valborg. Värst vad alla ska ha planer. Alla som inte har hittat nåt party har ju för fan panik. För VALBORG. Jag hade ju förstått om man typ är ensam på jul eller nåt, men vem bryr sig om man inte hittar ett bra party på valborg? Inte direkt firande ens. Ingen högtid eller nåt. Slottsskogen är fuull av fjortisar/Emos (same shit), och alla klubbar/uteserveringar är packade med folk som ska parta stenhårt. Känns nästan pinsamt att hitta på nåt idag då det är sån stor fjortiskänsla över hela dagen. Jag orkar ju bara inte.


Dont rain on my parade

image4



Cortege ikväll! Bara det inte regnar. Regnar det så blir jag blöt och då kommer jag gnälla hela kvällen.

PA & Cortége

Nu sitter jag i skolans datasal. Är fortfarande lite skakig. Why? Jo, för att jag precis haft Projektarbets redovisning! Och då Z:as buss var sen så var jag tvungen att göra redovisningen själv! Inför en hel klass med 2:or. Och då jag inte kunde Z:as del av redovisningen (=halva) så var jag tvungen att improvisera mycket. Jag förklarade detta när jag började och då en blattekille sa "You go girl!" så ökade självförtroendet lite. Redovisningen kunde ju vart bättre, men då jag improvisade gick det ändå ganska bra. Hade ju till och med Over head-papper att visa. Hur bra som helst ju.

Så nu har jag svenska. Ska skriva en artikel som båda ska passa i Frida och i en rikstidning (t.ex Dagens Nyheter). Så man ska göra en artikel som passar i DN och sedan göra om den så att den passar i en ungdomlig tidning, som t.ex. Frida. Ämnet är "alternativa livsstilar". Men det orkar jag inte börja på nu, så istället surfar jag runt på internet. Kollar bland annat sista minuten resor. Som jag och Sarita ska ta efter studenten. Massa resor här till bl.a. Grekland och Turkiet för bara 1200 spänn. En hel vecka. Om man åker inom 2-3 dagar. Och jag behöver inte mer tid på mig. Tar ju inte ens en timme och packa. Tadaa.

Dagens make no sence

Neej, jag kontrade inte på nånting, jag kontrar bara tillbaka på det jag sa förut

Rackarns bananer!

Fan vilken jobbig bussdag! Känns som att jag har åkt buss hela dagen. Vilket jag praktiskt taget nästan har. Efter skolan skulle jag åka till Kungsbacka för att träffa kvinnan som syr min balklänning. Hon skulle nåla klänningen på mig så är den sitter bra.

*Så först får jag vänta på tåget i över en timme - inte så farligt, bara att gå runt och kolla i stan.
*När jag kommer till Kungsbacka missar jag precis bussen så jag får vänta en halvtimme på nästa buss.
*När jag väl kommer på bussen ber jag busschaffören stanna på hållplatsen jag ska av, då jag inte vet  vart jag ska. När vi åkt en stund känner jag att jag åkt för långt. Jag frågar chaffören när min hållplats kommer och han säger då att vi åkt förbi.
*Jag får då gå av och vänta på en buss tillbaka. I en halvtimme till.
*Bussen kommer och jag ber chaffören stanna på min hållplats. Denna gången håller jag ögonen öppna, men den snälla herren sa tilll när jag skulle av.

Och tro fan att jag gick fel påväg hem till tjejen. Och efter denna väldigt långa resa var jag hemma hos henne i 15 minuter. Worth it? Det hoppas jag.

Och "Rackarns bananer." Ett par i 25-års åldern sa det hela jävla tiden på tåget.

Monroe VS Thatcher

Sitter i skolan nu. Historia B. VI ska skriva om en händelse/person under 1900-talet och sedan granska hur två olika tidningen skrev om den här situationen. Alltså gå till tidningshuset och kolla upp gamla itdningen från t.ex 70talet. Väldans kul att se gamla reklamer och så i tidningen från 50-talet. Therese ska skriva om Watson och Sara om Miljonprojektet. Jag kommer fan inte på nånting. Typ två veckor sedan vi började på det här arbetet, och nu kom jag på vad jag ska skriva om. (Som mina vänner kan intyda så är jag inte så bra på att börja med saker i tid).

Först tänkte jag skriva om när Successionsordningen ändrades, men hittade INGEN fakta om det. Men jag hittade däremot massa text om Marilyn monroes död. Men detta har väl ingen direkt påverkan på samhället mer än att det var en stor chock. Så. Nu efter lite letande på internet har jag valt att skriva om Margaret Thatcher. Dagen då hon blev Englands premiärminister. Hon var ju en väldigt viktig person, så där har jag ett bra ämne att skriv om. Nice. Så nu är det bara att sätta igång med arbetet så det blir klart tills 6 maj = om en vecka.

Dagens fråga: Vad fan ska man göra på valborg? Varenda människa man träffar frågar just detta. Jag har ingen aning. Jag ska se på Cortégen. Sen vet jag inte. Folk ska ju grilla, men det har jag inte råd med...

Semester

Efter studenten drar jag och Sarita på en sista minuten resa! And it will be sweeet!


image3

Craaaap

image2


Det var då fan att jobbets hemsida inte ska fungera! Har inte funkat sedan fredags och jag kan ju nu inte kolla mitt schema. Kan ju vara ett plus att veta när jag ska jobba. Maaah!


Beautiful day

Underbart väder ute idag! Klockan är bara halv 9 och det är redan strålande sol och varmt ute. Ska till skolan om en timme. Blir bara samhäll idag, fotouppgiften kan jag göra hemma. (lika bra eftersom läraren knappast blir glad om han märker att jag inte ens börjat). Efter 2 timmars samhäll C ska jag hem och plugga en liten stund. Efter det blir det in till stan med Z för att kolla studentpresent+ fix till Saritas & Lindas student. Men då Sarita kanske läser det här kan han inte avslöja vad det är. Hur kul som helst blir det iaf. Ni får helt enkelt vänta till den 28onde maj då hon tar sin sista fot i skolan.



Dagens plus: Underbart väder och en allmänt underbar dag

Dagens minus: Igårkväll kom jag på varför man itne ska dricka en stor cappuchino innan läggdags. Och så missade jag "Sanningens ögonblick".

All of my tomorrows wont save me today

Nu är det alltså bestämt. I januari drar jag och Z till USA för att vara Au pairs! :D
I ETT ÅR! Jag vet inte riktigt om jag förstår hur lång tid det är. Jag har velat åka till New york sen jag var 9 år, och har tjatat om Au pair nästan sedan dess. Så min mamma har nog alltid varit lite beredd på att jag åker, men nu är det ju bestämt. Jag och Z har anmält oss, och vi ska snart på informationmöte. Så nu måste jag bara ta körkort till hösten. Jag är otroligt förväntansfull och sjukt glad, men samtidigt ledsen för att behöva lämna min familj & vänner i ett år. ETT ÅR. Mamma måste ju hälsa på, men det lär hon ju bara göra en gång. Jag har aldrig vart ifrån min mamma i mer än två veckor i sträck. Min bästa vän Sarita träffade jag när jag började 6:e klass, och sedan dess har det inte gått mer än en vecka utan att vi setts. Sjukt. Ju mer jag tänker på detta desto mer vill jag stanna hemma. Men eftersom jag alltid velat åka måste jag göra det. Jag vill inte ångra något när jag blir äldre. Och förhoppningsvis kommer jag leva i ca. 60 år till, så vad är ett år egentligen?

Folk säger att de tre första veckorna är värst, och det hoppas jag verkligen. Annars vet jag inte hur jag kommer klara mig. Dagarna kommer nog gå bra. Då kommer jag vara fullt sysselsatt med barn + roliga upplevelser, men när jag är ensam på kvällen, utan mina vänner eller mamma att ha roligt med, då kommer jag känna mig sjukt ensam. Jag åker ner med min underbara vän Z (Thank god, då är jag inte helt ensam), men kvällarna lär bli hårda. Och när jag har mens blir jag extra känslig. Jag kommer fan grina hela året, haha. Kan nog inte bli mer bitterljuvt.

Har inte pratat med mamma om detta än, får göra det nån dag när mötet är bokat. Usch...

Men. Januari. Då åker jag. Ska jobba och spara en jävla massa pengar att ha med mig. Och en bärbar data ska jag investera i, så jag kan skriva i min reseblogg, MSNa med min familj och spara en jävla massa bilder. Fan. Ibland är det nästan synd att man har sån bra familj/vänner.

Give me all of your money

Grejer att köpa innan balen + studenten:

[  ]  Hämta balklänningen
[x]  Skor
[x]  Lösnaglar
[x]  Lösögonfransar
[  ]  Strumpbyxor (sånadära som håller in lite)
[  ]  Kuvertväska
[x]  Klänning till studentfesten
[  ]  Hårspray (starkaste som kan hittas)
[  ]  Löshår
[  ]  Smink

Such issues

Inte nog med att jag fick nöja med mig currysås till kycklingsalladen idag, utan när jag kom hem hade jag fått detta mailet från facebook:



"Your friends have voted on your strengths and weaknesses:

STRENGTHS:

nicest
best singer
most organized

WEAKNESSES:

craziest
person with the best smile"




Detta är alltså mina weaknesses. Jag vet inte hur jag orkar med allt asså.

Brand new

Se där ja. Nu har jag skaffat en ny blogg. Var tvungen att avsluta den gamla, men nu, 4 månader senare har jag en ny! Och denna ska förhoppningsvis hålla lite längre. Så. Nu kör vi.

RSS 2.0