Monroe VS Thatcher

Sitter i skolan nu. Historia B. VI ska skriva om en händelse/person under 1900-talet och sedan granska hur två olika tidningen skrev om den här situationen. Alltså gå till tidningshuset och kolla upp gamla itdningen från t.ex 70talet. Väldans kul att se gamla reklamer och så i tidningen från 50-talet. Therese ska skriva om Watson och Sara om Miljonprojektet. Jag kommer fan inte på nånting. Typ två veckor sedan vi började på det här arbetet, och nu kom jag på vad jag ska skriva om. (Som mina vänner kan intyda så är jag inte så bra på att börja med saker i tid).

Först tänkte jag skriva om när Successionsordningen ändrades, men hittade INGEN fakta om det. Men jag hittade däremot massa text om Marilyn monroes död. Men detta har väl ingen direkt påverkan på samhället mer än att det var en stor chock. Så. Nu efter lite letande på internet har jag valt att skriva om Margaret Thatcher. Dagen då hon blev Englands premiärminister. Hon var ju en väldigt viktig person, så där har jag ett bra ämne att skriv om. Nice. Så nu är det bara att sätta igång med arbetet så det blir klart tills 6 maj = om en vecka.

Dagens fråga: Vad fan ska man göra på valborg? Varenda människa man träffar frågar just detta. Jag har ingen aning. Jag ska se på Cortégen. Sen vet jag inte. Folk ska ju grilla, men det har jag inte råd med...

Kommentarer
Postat av: Tres

Jag & Sara ska också på cortégen
=) Grillningen ställde vi in :P Kanske ses där då!

2008-04-29 @ 21:42:46
Postat av: Vidar

Säga vad man vill om Margaret Thatcher de första dagarna, men hon var då allt inget annat än en jävla fitta.

2008-05-05 @ 21:49:13
URL: http://karamelljesus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0