Ohövlighet

Nu såg jag ett intressant avsnitt av Oprah. Det handlar om Ohövlighet och folk som är oförskämda. Folk berättade vad de tyckte vad oartigt och Oprah gjorde ett litet test med publiken och frågade bl.a "om folk var försenade, Mejlar medans de pratar i telefon, avbryter någon för att svara ett oartigt samtal? etc."
Det var även en man där som berättade att när man träffar en människa som är ohövlig ot en/behandlar en dåligt så försvagas ens immunsystem, och risken ökar även för hjärt- kärlsjukdomar!
Kul att bli sjuk för att folk inte kan bete sig! Tänk alla servitriser, flygplatspersonal, etc....

Jag fattar inte varför inte kan bete sig bra mot folk. Jag skulle aldrig ta ut min ilska/frustration över en servitris för att jag haft en dålig dag. Jag jobbade ett år på Mcdonalds och vet hur hemska folk kan vara. Vissa blev jättearga för att en vara var slut, för att maten var för dyr, många vill prata med chefen och vissa kastar pengarna på disken som att jag inte är värt att ta emot pengarna som normalt folk. Det är ju knappast så att jag står där och bestämmer hur mycket allt ska kosta eller när saker ska ta slut.


Här är saker som jag tycker är ohövligt:
*Folk som inte plockar upp hundbajs efter sig!
*När folk pratar i telefon medans de äter
*Folk som avbryter jämt!
*När folk slänger cigarettfimpar överallt
*Folk som SMSar medans man pratar med dom
*När folk inte tvättar händerna (största jävla smittohärden som finns)
*Vi har en kille på jobbet som alltid jobbar utan strumpor och när han sitter ner brukar han pilla på sina fötter och tår - USCH!
*Folk som är ohövlig mot all slags personal
*Klipper tånaglar offentligt
*När folk spelar hög musik på bussar!
*Och sist men verkligen inte minst - Folk som snor ens P-platser!!!


Om ni är nånstans på min lista så se till att ta er ut den!






Kommentarer
Postat av: datharmadbolle

Ok, fine! fåla sluta med å klippa tånaglarna överallt då!Geez, så jävla pryd

2009-02-12 @ 13:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0