"Everythings cool as long as Im getting thinner"

I sin låt "The fear" sjunger Lily Allen "Im not a saint, Im not a sinner, but everythings cool as long as Im getting thinner".
Och i bl.a Hollywood är ju det verkligen sant. Det finns så många såna här självplågeri-sjukdomar och jag önskar att det fanns nån tablett eller nåt som gjorde folk friska från dem...
I så många länder svälter folk ihjäl och lever på typ 10 riskorn om dagen, ser sina barn svälta och dö, och skulle göra vad som helst för lite mat, och i många andra delar av världen finns det (mest) tjejer som väljer bort maten, eller väljer att kräkas upp den. En av världens största njutningar blir ett straff och ett ångestmoment. Jag skulle vilja jobba med nåt sånt här men vet fan om jag skulle palla det... Det är ju förståeligt att det finns tjejer som hatar sitt utseende, och sig själva i allmänhet, men att straffa sig själv så här är så sjukt... Det handlar nog inte ens om att passa in till slut. Bara självhat som tar över en tills man dör.

Det är såna här tankar jag har innan jag går och lägger mig...God natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0